IP a NAT (Re: Jak zadat atypickou sit. Masku)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Leden 24 18:58:50 CET 2001

On 24 Jan 2001 16:06:10 +0100, Martin `MJ' Mares wrote:

: Muj dnesni prispevek bude ponekud delsi a mirne buricsky, ale myslim,
: ze tema si to zasluhuje.

Preco buricsky? Povedal by som, ze mu niet co vytknut.

: Doslo k tomu vsemu asi takto: Na pocatku devadesatych let se zjistilo, ze IP
: adresy smahem dochazeji, routovaci tabulky se zvetsuji a behem nekolika let
: bude tento stav uz neudrzitelny.

Presne tak. V tom case som robil v EUnet-e a ta hrozba bola
velmi realna - zakladne europske routery neboli daleko
od vycerpania pamati a co bolo horsie, v tom case to bol
strop ich architektury, viac proste v tom case nebolo
k dispozicii. Kolko MB to presne bolo, si uz nespominam.

: Premysleli jste nekdy nad tim, ktere vsechny standardy takovy NAT porusuje,
: ze mimo prekladani adres musi rozumet vsem moznym protokolum a upravovat
: je, aby vubec s prelozenymi adresami fungovaly, i kdyz to vubec neni tim,
: ze by to byly protokoly spatne?

Moja rec. To je "kludge", nie riesenie. V podstate nie je
mozne postavit ziadny connectionless protokol - pokial
neexistuje nic, co by na prislusnom routri bolo mozne
evidovat ako spojenie medzi konkretnymi pocitacmi, nema
to sancu. Vid telefonovanie cez internet, na ktore som sa
tu pytal pred par dnami - bohuzial pouziva UDP a jedina
schodna cesta je tunelovanie cez TCP, cim padaju vsetky
vyhody connectionless protokolu.

Zhodou okolnosti so mnou minuly tyzden kolegovia diskutovali
na temu podobneho projektu a rozmach vselijakych NAT-ov im tiez
naboril plany.

: A jaky chaos nastane, kdyz se rozhodnou propojit sve site
: dve firmy, z nichz kazda pouziva privatni adresy?

:-(

Zdravi
--
                                   Stano