Jak zadat atypickou sit. Masku

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Středa Leden 24 22:52:51 CET 2001

Zdravim!

> :-))) a ja sa zamiesam: TCP/IP vymyslali rozumni ludia.
> Keby chceli povedat, ze to je len delitko, tak sa bude
> zadavat cislo bitovej pozicie a nebudu nutit ludi
> vypisovat a protokoly prenasat 255.255.255.0 tam,
> kde by stacilo napisat 7. Pekne rozhrania nemaju
> rady redundanciu.

Subnetting v prvohornim obdobi Internetu vznikl spise zivelne, vcetne obecnych
bitovych masek urcujicich, ktere bity IP adresy jsou cislem site a ktere cislem
hosta uvnitr site. Postupne se tyto prakticky zacaly standardizovat, a tak
vzniklo RFC 950 [Internet Standard Subnetting Procedures, srpen 1985], ktere
sice pripousti, ze by maska mohla byt i nesouvisla, ale nedoporucuje to
pouzivat. Ackoliv je jeste stale oficialnim standardem, vetsina tohoto RFC
byla jiz davno nahrazena RFC tykajicimi se classless adresace (zejmena
RFC 1518 [An Architecture for IP Address Allocation with CIDR, zari 1993])
a ta jiz nesouvisle masky nepripousti. Mnohe novejsi standardy (napriklad
BGP 4, viz RFC 1771 [A Border Gateway Protocol 4, brezen 1995]) jiz misto
masek prenaseji primo delky prefixu.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
It's God. No, not Richard Stallman, not Linus Torvalds, but God.