IP a NAT (Re: Jak zadat atypickou sit. Masku)

Čtvrtek Leden 25 08:51:30 CET 2001

> Provideri samozrejme nejsou ochotni "jen tak" rozdavat spousty IP adres,

	S tim souhlasim, nehlede k tomu, ze v CR se casto s IP bloky opravdu
'hospodari', nekteri ne zrovna mali cesti ISP si stezuji, ze prave diky
tomu stavu (a cca 3 mil. IP adres pridelenych pro CR) ma pro nas RIPE
trochu tvrdsi politiku... a rikam dobre nam tak...

> ale myslim, ze nechat si pridelit 200 IP adres neni v dnesni dobe zase takovy
> problem. Pokud byste chtel 1000 nebo 2000, samozrejme uz to bude tezsi,
> protoze alespon v Evrope panuje nad pridelovanim vetsich bloku RIPE
> rukou pevnou, na druhou stranu ale pokud tech 1000 adres opravdu potrebujete
> -- tedy pokud to jsou stroje spojene se zbytkem sveta a neztraci se vam
> 70% adres v neefektivite subnettingu, pak i v tomto pripade mate znacnou
> sanci na uspech.

	Ja souhlasim, ale mame-li se vratit k resenim, ktere jsou
standardizovana, pak musime vyhodit NAT, jak jste sam v prvnim prispevku
podotkl... co to vsak znamena? IPv4 okamzite vycerpa sve kapacity a
stejne rada subjektu utre... - podobne argumenty jako ja, bude mit
tisice jinych subjektu, kdo ma byt uprednostnen? Proste NAT byl a je
velmi kratkozrake reseni na oddaleni problemu, ke kteremu vsichni
smerujeme (prognozu delaji jini) a zatim to uspokojive nevypada, ze v te
dobe bude jiz IPv6 alespon to co ted IPv4

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno