PHP: oddelit design od kodu php

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Leden 25 16:27:40 CET 2001

Tomáš Knaifl wrote:

> staci zadat fasttemplate na freshmeatu.... a je to tam.. fyzicky se
> jedna o jednu tridu v PHPcku... ale me to prijde ponekud neprakticke
> (take hledam neco podobneho ;)

Problém šablon je v tom, že po čase člověk začne chtít, aby uměly něco
víc než jen substituci promněnných. Přidají se proto podmínky, cykly,
... A máme nový skriptovací jazyk, který je intepretován pomocí kódu v
PHP. To je asi dost zbytečné, a proto mi připadá použití šablon jen jako
poloviční řešení.

Mnohem lepší možnost oddělení nabízí využití XML a XSLT. Všechny
dynamicky měněné údaje na stránce se pomocí libovolného jazyka (PHP,
Perl, servlet, JSP) vygenerují do jednoduchého XML formátu, v
transformačním jazyku XSLT se pak napíše jednoduchý styl, který to
překlopí do HTML, WML, *ML ;)

Existuje několik řešení, které tohle umí - např. Cocoon, AxKit, XSQL
servlet od Oracle, ...

Celé si to můžete udělat i na pár řádkách v PHP. Vaše skripty mohou
generovat XML kód, který je pomocí bufferovaného výstupu (funkce ob_...)
interpretem zachycen. Ten jej může ještě jednou zpracovat - například
zabudovaným XSLT procesorem Sablotron.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz