Jak zadat atypickou sit. Masku

Juraj Hilovsky hilovsky na unipo.sk
Pátek Leden 26 11:49:20 CET 2001

----- Original Message -----
From: Radek Skokan <skokan na lanprojekt.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Friday, January 26, 2001 10:26 AM
Subject: Re: Jak zadat atypickou sit. Masku

> Me to vychazi na 7, budu-li brat v uvahu jen masky, v jejichz sitich je
sit =
> vic nez 1 stroj :-), jinak 8.
>
> /24    254 adresovatelnych zarizeni, broadcast, netcast

Toto je cela siet C, maska 255.255.255.0, nepocital som ju do poctu
podsieti.

> /25    126

Je tu sice 126 hostov, ale zostal iba 1 bit pre sietovu cast IP adresy.
Ten moze mat hodnotu 0 alebo 1.
0 je rezervovana pre adrseu siete triedy C.
1 je rezervovana pre sietovy broadcast.
Zostava nam 0 bitov pre pouzitelne podsiete.

> /26    62
> /27    30
> /28    14
> /29    6
> /30    2
> /31    tady asi jen multicast + netcast

Spravne. Ziadna pouzitelna adresa pre host.

> /32    1

Toto je 254 podsieti a v kazdej 0 hostov.
Naozaj pekne.

Ako vidite, zostalo nam 5 moznosti rozdelenia siete na podsiete, ktore budu
vzdy 100% pouzitelne.

jh

> A take se priklanim na stranu, ze by se mely nechat pouzivat i adresy s
> promixovanymi jednickami a nulami. Nedavno se mi to velmi hodilo, ale

Myslite napr. 11111111.11100011.11111111.00000000 ?
Uvodne jednotky v maske znamenaju, ze bity na tychto miestach adresy patria
do cisla siete. Zvysne nuly do konca masky znamenaju, ze bity na tychto
miestach adresy patria cislu stroja.
Comu podla Vas bude patrit 12.-14. bit adresy (na miestach, kde su v maske
nuly) ?

jh

nakonec