fork: Prostredek docasne nedostupny

Martin Duda Martin.Duda na hrad.cz
Sobota Leden 27 08:22:11 CET 2001

Miroslav Suchy wrote:

> Dobry den,
> linux mi hlasi $SUBJ vzdy, kdyz je spusteno 512 procesu a odmita spustit
> dalsi.
> Pritom ulimit je:
> open files                  1024
> pipe size (512 bytes)       8
> stack size (kbytes)         8192
> cpu time (seconds)          unlimited
> max user processes          2048
> zkousel jsem zvetsit ulimit -n 4096, ale nepomohlo to.
> Pritom pameti je dostatek.
>
> Nevite, jak zjistit ktery prostredek je nedostupny a kde to pripadne
> zmenit, aby tech procesu mohl vytvorit vice?
> [...]

Dobry den,
ja pouzivam RedHat, ale to je snad jedno. Pokud pouziju jadro z distribuce tak
neni treba max. pocet povolenych procesu menit. Ovsem pokud jsem prekladal
vlastni jadro ze zdrojaku ztazenych z ftp://ftp.kernel.org tak jsem musel
zvetsit max pocet procesu z 512 na 3072.
Zmeni se to v souboru tasks.h v adresari /usr/src/linux/include/linux/tasks.h :

puvodni: NR_TASKS 512
upravene: NR_TASKS 3072
puvodni: MIN_TASKS_LEFT_FOR_ROOT 4
upravene: MIN_TASKS_LEFT_FOR_ROOT 24