Chybne rozdelenie disku

Martin Trtúšek trtusek na volny.cz
Sobota Leden 27 11:07:08 CET 2001

> Od: Vladimir Rengevic [mailto:grafon na ns.grafon.sk]

Mel sem podobnou zkusenost. Ja sem vsak pro deleni disku pouzil Ranish (v
zavadeci XOSL). Po instalaci a nekolika denni praci jsem si via fdisk
zobrazil podobnou hruzu. Zapatral jsem a zjistil jsem, ze se pri instalaci
detekovala jina geometrie disku (cylinders/heads/sectors), nez kterou jsem
videl v Ranishi pri deleni disku. Pridal jsem tedy do lilo.conf parametry
pro jadro o te 'Ranishovske' geometrii, spustil lilo a od rebootu uz fdisk
ukazuje vse zarovnane.

> Ono to ani nejaka velka chyba nie je. znamena to len, ze particia
> nekonci na
> konci cylindra. Bezne sa to stava, ked do jednej z particii

S tim souhlasim. Bohuzel Vam neporadim jak zjistit jinou 'vhodnou'
geometrii, takovy guru nejsem. Zkusil bych se podivat do biosu zda-li tam
nahodou nemate autodetekci, ci na HDD anebo najit neco o nem na webu s
moznymi 'vhodnymi' geometriemi.

Martin Trtusek