nefunguje delete v konzoli - obsah .profile a .inputrc

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Leden 30 07:35:05 CET 2001

> Zdravim,
Ahoj,

> Prave jsem presel na rh 7.0cz a v konzoli mi prestal fungovat delete. Pri
> stisku vypise pouze ~. Drive jsem pouzival suse 6.4 a tam bylo vse v
> poradku. Zkousel jsem tedy zkopirovat termcap ze stareho systemu, ale
> nepomohlo to. V manu k termcap jsem zjistil, ze pro delete je zkratka kD.
> Tu mam v termcap nastavenou na \E[3~. Tuto sekvenci mi delete normalne
> vraci. Zkousel jsem menit i typ terminalu, ale nepomohlo to.
Musis si nejdriv zjistit, v jakem jedes shellu. Pote upravit jeho konfiguracni
soubory nasledovne (pridat nasledujici radky):

pro csh/tcsh (napr. ~/.cshrc):

# *** klavesy ***
bindkey "\e[1~" beginning-of-line  # Home
bindkey "\e[2~" overwrite-mode     # Ins
bindkey "\e[3~" delete-char        # Delete
bindkey "\e[4~" end-of-line        # End

pro bash (~/.inputrc nebo ~/.profile):

# *** klavesy ***
"\e[1~": beginning-of-line         # Home
"\e[3~": delete-char               # Delete
"\e[4~": end-of-line               # End
> s pozdravem Vaclav Slajs - venik na mail.cz
S pozdravem
Dave

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz