KDE 2.0.1 & klavesnica slovenska qwerty

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Středa Leden 31 21:43:25 CET 2001

Kilian Igor igor.kilian na infogas.sk on st 31. leden 2001 14:27 wrote:

> Na jednej masine som si prave upgradol KDE na verziu
> 2.0.1 a to pomocou rpm-iek (RH7). Som prekvapeny, ze v tejto
> verzii je iba klavesnica "czechoslovakian" a nikde neviem
> najst "slovak". Ja by som ale chcel "slovak qwerty" a niekdy
> aj rozlozenie klaves slovenskej programatorskej klavesnice.
> Poradte mi prosim kde sa da bud vyrobit dane rozlozenie klavesnice,
> alebo co zle pozeram. (klavesnica czechoslovakian mi pise iba po cesky)
>
> Dakujem
>
> Igor

 Kxkb v KDE2 je dost nanic, ty druhy klavesnic bere z nejakeho seznamu v
jednom souboru z XWindows ( proto se taky ta klavesnice jmenuje
'czechoslovakian' ) a stejne je to v podstate jen wrapper pro prikaz
setxkbmap. Asi bude lepsi zkratka prepinac klavesnice z KDE2 nepouzivat,
aspon dokud nebude nejaky lepsi ( no, puvodne AFAIK kxkb uz delsi dobu melo
byt uz necim nahrazeno nebo aspon poradne dodelano; holt nejsou lidi ).

 Lepsi bude zkusit zkratka Czech-HOWTO ( nebo Slovak, jestli tedy neco
takoveho je ). Treba prave ted nedavno tu nekdo napsal, ze pouziva prikaz
setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group_led . Prepinani oba
shifty, scroll lock nebo pravy alt ; i kdyz tedy me tahle keymap prijde
ponekud posahana, ale treba to je chybka u me. Jinak ty vlastni definice
jsou v /usr/X11R6/lib/X11/xkb ( ten asi nejzajimavejsi soubor tam je
symbols/czsk , syntax zase nevypada az tak slozite a s pomoci tech vsech
dalsich keymap by to nemel byt velky problem si to pripadne editovat ).

 Lubos Lunak
 l.lunak na email.cz