potiz s diskem

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Úterý Leden 30 00:07:09 CET 2001

Jiri 'Eagle' Novak wrote:

> [...]
Seagate

 > Podtaktovana? :-) No nevim, ja mel za to, ze PCI bezi standardne na
33 ;-).
 > I kdyz jsem nekde cetl neco o PCI66, ale to tam asi nemate.

Taktovani PCI je vetsinou dano celym delitelem frekvece FSB. Tedy v
tomhle pripade zrejme 50/2 = 25 MHz. Podtaktovani (narozdil od
pretaktovani) zpravidla zadne vetsi problemy neprinasi (krome
snizeneho vykonu samozrejme). Sbernice IDE je v soucasnosti
vetsinou synchronni se sbernici PCI. Proto pokud pouzivate
jinou hodnotu nez 33 MHz, tak o tom muzete rici jadru pomoci
parametru napr. "idebus=25". To trochu prekalibruje PIO rezimy,
coz castecne kompenzuje snizenou rychlost oproti 33 MHz.

--
/*
    Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz