nastaveni jmena pocitace

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Neděle Červenec 1 19:53:31 CEST 2001

On Thu, Jun 28, 2001 at 06:12:05PM +0200, Jiri Chaloupka wrote:

> vcera jsem prejmenoval pocitac (z defaultniho localhost.localdomain - je to
> solo PC na modemu ;-)), zmeniljsem jmeno na apachi a nyni kdyz mu zadam do
> prohlizece nove jmeno, nenalezne jej (ani stare)
> Soubor /etc/Hosts je OK, nastaveni stite take (z puvodniho
> localhost.localdomain na jirka.local), v apache konfiguratoru ma jmeno jirka
> (httpd.conf je OK), ale nemuze jej nalezt (vcera po zmene fungoval, dnes jsem
> jej zapnul a uz nejde (je to lokalni stroj pouzivany k vyvoji webu).
> Prohlizec vzdy hleda jmeno na webu ...
> Napada vas neco, na co jsem mohl zapomenout?

Dam vam takovy tip. Nainstalujte si lokalni DNS server. Nejen ze se vam
zrychli resolvovani DNS dotazu (u modemu zvlaste patrne), ale napriklad
pdnsd ma takovou funkci, ze dokaze propagovat zaznamy z /etc/hosts skrze
DNS, takze programy ignorujici /etc/hosts budou fungovat a to bez ohledu
na to, budete-li zrovna online nebo offline.

BTW: Pokud jste prejmenoval pocitac na "jirka.local" a v apachi uvedl
ServerName "jirka", neni divu, ze vam to nefunguje. Divil bych se,
kdyby apache, pokud nedokaze jmeno 'jirka' resolvovat vubec bezel.

--
/*
  Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz