fragmentace disku

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Úterý Červenec 3 10:53:47 CEST 2001

On Tue, Jul 03, 2001 at 10:37:59AM +0200, Ganisin Marian wrote:
> Poraďte mi prosím někdo, jak zjistím míru fragmentace ext2 oddílu

Disk odmountujte a pote na nej pustte fsck. Pokud chcete provest
defragmentaci, tak vsechna data zkopirujte nekam pryc a pote zpatky
(bacha na zachovani vsech atributu/prav/vlastniku souboru!).

Existuji na to i nejakej utility typu "defrag", ale nikdy jsem je
nezkousel.

Mimochodem, ceho se snazite dosahnout? Pokud vam jde o nejake disky s
velkym vykonem a velkym mnozstvim malych souboru (napr. squid cache),
tak by mozna bylo lepsi reseni SGI XFS filesystem, nebo ReiserFS.

Preji hezky den

--
   Martin Mačok
  underground.cz