Nezrusi se smbd po odhlaseni uzivatele

POLÁČEK Petr petr.polacek na hus.br.ds.mfcr.cz
Středa Červenec 4 14:07:02 CEST 2001

> uzivatele
>
> Co znamena odhlasi ? Nemoze sa stat, ze ten klient(asi
> windows) jednoducho
> sa shutdowne bez toho aby odpojil zdielany disk ? Vtedy ostane visiet
> proces.

Zajímavé je, že pokud tam ten switch neni, tak se ten proces po vypnuti
klientske stanice ukonci za urcitou dobu sam. Pokud da klient normalni
korektni shutdown sve stanice, zmizi proces behem nekolika sekund.
Dokonce i kdyz toho klienta natvrdo vypnu, tak ten smbd to casem zjisti a
ukonci se. Co jsem testoval, trva to do pul hodiny od nekorektniho vypnuti
stanice.
Pokud tu stanici zapnu driv, nez zmizi ten proces, vytvori se sice proces
novy, ale ten puvodni hned zmizi.

Nakonec jsem problem ale preci jen vyresil. Prepl jsem server do jineho
portu switche a uz se to chová normálně - po vypnutí klietske stanice se
zruší i odpovídající smbd na serveru. Asi je nějak vadný ten port toho
switche.

Petr Polacek
Spravce IS FU v Hustopecich