Kernel panic po kompilacii kernelu

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 5 00:11:06 CEST 2001

"Ing. Miroslav Cabarka" wrote:

> Skusil som sa zachovat podla Vasej rady a zadal som root=/dev/hda11 ,ale
> nepomohlo to.

pokud na hda11 opravdu mate nainstalovany system (s /sbin/init), pak je
to fakt divne. ale pri pohledu na tohle

        execve("/sbin/init",argv_init,envp_init);
        execve("/etc/init",argv_init,envp_init);
        execve("/bin/init",argv_init,envp_init);
        execve("/bin/sh",argv_init,envp_init);
        panic("No init found.  Try passing init= option to kernel.");

v /usr/src/linux/init/main.c to vypada, ze hlaska "No init found." je
znacne mystifikujici - pise ji to kdyz se init nepodari spustit, a ne
najit. V dalsi fazi proto doporucuji zjistit, zda mate podporu pro elf
binaries (nebo v cem mate vas init) - jeji absence by se rovnez
projevovala tou chybovou hlaskou.
Pokud to nebude ono, tak uz toho moc nezbyva - snad jen mirne
modifikovat uvedeny kod, aby po kazdem neuspesnem execve (neni treba
testovat return value, pokud execve vyjde tak se uz nic dalsiho
nevykona) udela nejaky perror();, ktery vam aspon rekne trochu vic. Na
zaklade tohoto vic pak mozna bude mozne urcit dalsi postup.

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM