Jiffies

Sobota Červenec 7 17:38:30 CEST 2001

On Fri, 6 Jul 2001, Maca wrote:

> Potreboval bych v programu merit jak dlouho trva provedeni urcite casti
> kodu. Ve windows bych to delal necim takovym jako GetTickCount nebo tak
> nejak, ale jak to udelat v Linuxu ?

Nejlepsi je asi clock(3) (a to je dokonce ANSI, cili velice portabilni)
resp. times(2). Navic to pocita pouze cas CPU straveny v prislusnem
procesu.

> pak je promenna typu timeval_t, ktera se da prevest na jiffies a
> zpet, ale uz jsem nedozvedel kterou funkci naplnim tuto promennou ?

gettimeofday(2)

> Jeste se chci zeptat jaky jerozdi mezi tim kdyz do programu dam #include
> <time.h> nebo #include <linux/time.h> popripade #include
> </usr/lib/bcc/include/time.h> ??????

Pokud v tom nemate jasno, pak pouzivejte vyhradne <time.h>, protoze to je
to opravdove rozhrani, ktere definuje veci tak, jak jsou popisovany
v dokumentaci. Na druhy (<linux/time.h>) je vhodne sahat pouze v pripade,
ze programujete neco, co ma velmi blizko k jadru (nebo je dokonce
soucasti jadra). U tretiho ani nevim, co je to zac. :)