OLE Automation WAS: davky v X Windows

Jiří Mlíka jmlika na volny.cz
Sobota Červenec 7 22:01:22 CEST 2001

     Pokud si odmyslíme standardní vstup a standardní výstup, jenž jsou
opravdu standardní. Bylo by dobré, kdyby existovalo sjednocené
standardizované rozhraní pro ovládání aplikací, pro které vzhledem k jejich
povaze (událostmi řízené aplikace pracující v GUI) není zmíněný standard
vyhovující.
     To by umožnilo dále rozvinout možnosti malých výkonných aplikací, které
dělají svůj díl práce a tvoří tak součást většího funkčního celku. Není toto
snad UNIXová filosofie?
     Různé programy pod Linuxem to řeší po svém (např:: LyX, nedodělané
rozhraní přes pojmenovanou rouru), ale to mi nepřipadá z hlediska dalšího
vývoje a integrace různorodých aplikací jako ideální.
     Nevidím příliš do OLE Automation, ale něco co by my jednotným způsobem
umožnilo ovádat dříve popsané aplikace, mi pod Linuxem chybí.

     Jiří Mlíka