Shutdown & user

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Červenec 11 10:09:31 CEST 2001

On Tue, Jul 10, 2001 at 10:51:32PM +0200, Karel Vyskočil wrote:
> Mam problem s nastavenim moznosti vypnout pocitac uzivatelem. Jelikoz mam
> pocitac jen pro domaci pouziti chtel bych, aby kazdy kdo s pocitacem doma
> pracuje mel moznost jej take vypnout.

Ja to mam takto:
/etc/sudoers:
Host_Alias LOCAL = sarah
Cmnd_Alias SHUTDOWN = /sbin/shutdown -h now
martin   LOCAL=NOPASSWD:SHUTDOWN
jarka    LOCAL=NOPASSWD:SHUTDOWN

A potom mam v aliases (prijdete treba do .bashrc)
alias KONEC='sudo /sbin/shutdown -h now'

Pak staci napsat KONEC a system se haltne - a mam navic prehled, kdo
ten shutdown provadel.

Jinak to lze udelat pres:
radek v /etc/inittab:
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -h now
(mel by tam byt standardne "-r", kvuli haltu to prepiste na "-h")

A vyjmenovanim uzivatelu, kteri mohou shutdown provadet stiskem
ctrl+alt+del (museji byt nalogovani).

>  V linuxconf sem nastavil pro uzivatele tuto moznost, ale napr.
>  prikaz shutdown -h 30 vypise, ze uzivatel musi byt root.

To jsou nejake cachry se symlinky na consolehelper, ktery je wrapper
(mimo jine) prave na shutdown. Pokud jej uzivatel pusti primo, tak to
nadava, ze neni root, ale pokud jej pusti prostrednictvim halt/reboot,
tedy consolehelper, tak to (podle konfigurace) projde.

Viz man consolehelper, dokumentace k pam (pam_console),
/etc/security/console atp....

> Kdyz zadam prikaz halt tak se pocitac vypne bez problemu. Kde bych
> mel jeste co zmenit. Mam nainstalovan RedHat7.1cz. V RH6.2cz to
> stacilo nastavit v linuxconf a vse fungovalo. Dekuji za jakekoliv
> nasmerovani.

Snad jsem nejake to nasmerovani provedl, sice ne mozna uplne presne
tim smerem, jak jste si to predstavoval, ale co se da delat ;-)

--
   Martin Mačok
  underground.cz