fsck a vypis pri bootovani

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Středa Červenec 11 15:30:02 CEST 2001

On Wed, Jul 11, 2001 at 03:11:07PM +0200, Marian Cigas wrote:

> 1. Po urcitom pocte spusteni mi RH 5.2 sam pri bootovani robi fsck na
> filesystemy. Kde sa da nastavit, po akom pocte montovani sa mi bude fsck
> spustat, pripadne to celkom odstavit?

tune2fs -c <cislo> /dev/hdxn

viz man tune2fs

> 2. Pri bootovani system vypisuje systemove hlasenia. Obcas by som si ich
> potreboval prezriet, ale ked si vyscrolujem obrazovku pomocou SHIFT+PAGE UP,
> uz tam niektore hlasenia chybaju. Da sa nejako presmerovat tento vypis do
> suboru ktory by som si potom mohol prezriet?

Pro zobrazeni pouzijte dmesg, pripadne to muzete najit v syslogu
(napriklad /var/log/dmesg). Ovsem jsou to jen hlasky jadra (detekce
hardwaru a podobne veci), hlasky bootovacich skriptu nikde
nezustavaji.

  Milan Kopacka