Shutdown & user

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Červenec 11 20:31:40 CEST 2001

On Tue, 10 Jul 2001, Karel Vyskočil wrote:

> Mam problem s nastavenim moznosti vypnout pocitac uzivatelem. Jelikoz mam
> pocitac jen pro domaci pouziti chtel bych, aby kazdy kdo s pocitacem doma
> pracuje mel moznost jej take vypnout. V linuxconf sem nastavil pro uzivatele
> tuto moznost, ale napr. prikaz shutdown -h 30 vypise, ze uzivatel musi byt
> root. Kdyz zadam prikaz halt tak se pocitac vypne bez problemu. Kde bych mel
> jeste co zmenit. Mam nainstalovan RedHat7.1cz. V RH6.2cz to stacilo nastavit
> v linuxconf a vse fungovalo. Dekuji za jakekoliv nasmerovani.

Já to řeším tím že v /etc/inittab upravím řádek

# Trap CTRL-ALT-DELETE
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -h now

a pokud chci vypnout PC zmáčknu Ctrl + Alt + Delete a počítač se vypne.
Pro domácí použití kdy ho můžou vypnout všeci je to snad nejlepší řešení.

|            Ostrava                     |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne