SMP a loadavg

Dusan Sys sys na spk.cz
Čtvrtek Červenec 12 15:05:42 CEST 2001

Ahoj,
prave jsem upgradoval server s RH 6.2 na 2xPIII 800 a 320MB RAM. Puvodne jsem mej 1xPIII 800 a ve vypisu top mi ukazoval loadavg nekde kolem 30%. PO upgradu na 2 procesory 512 MB RAM je loadavg stale kolem 30%. Vse se zakresluje se take do mrtg a tak se to da pekne sledovat. Pritom jadro je 2.2.19 prekompilovane s podporou SMPm, top ukazuje, ze zatez je rozlozena mezi 2 procesory ( procps 2.0.7 ). Zkoumal jsem cim je system tak vytezovan a zjistil jsem, ze je to pravidly pro ipchains. Pravidla pro ipchains se generuji dynamicky a pocet se pohybuje nekde kolem 2500. Pusobime totiz jako ISP a pro spoustu klientu se aplikuji ruzna firewallova casova omezeni, pocitani prenesenych dat .. Po odebrani vsech pravidel klesne zatez asi na 12%. Otazka tedy zni :

a) co presne ukazjuje loadavg v top
b) pomohl by prechod na 2.4. Treba je novy iptables vykonejsi.

Zdravi
              Dusan Sys