defaultni prava uzivatele pro vytvareni souboru

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pátek Červenec 13 15:05:56 CEST 2001

Jaroslav Lukesh <lukesh na k-net.cz> píše v článku
<01c10b9b$3c94b6a0$90690bd4 na gw>...
> jak lze změnit defaultni prava uzivatele pro vytvareni souboru? Defaultne
> je 0644, ale potřeboval bych 0664 - ale jen pro _jednoho_ uživatele,
nikoli
> celý filesystém. Netušíte někdo, jak toho lze docílit?

Omlouvam se, nasel jsem to, jak jinak, nez v archivu. Zdravi JL.

Lukas Zapletal wrote:

> Dobry den,
>
> chtel bych mit u kazdeho vytvoreneho souboru uzivatele XY pravo
rwxrwxr--.
> Jak se to da nastavit?

umask 003 - doplnte si ho treba do ~/.bashrc
Prava se zadavaji opacne nez u chmod tedy chmod 777 == umask 000, ale
nedava to standardne atribut x. Ted si zrovna nemuzu vzpomenout proc :(
(tusim, ze proto, ze se predpoklada, ze uzivatel bezne nevytavri
spustitelne soubory)
Radek