Fwd: Fw: Zac. - Je maskarada postacujici?

Ing. Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pátek Červenec 13 21:50:47 CEST 2001

>Ahoj,

Z internetu sa neda dostat priamo na pocitac, ktory ma niektoru z
privatnych IP adries. Dovodom je to, ze v hlavicke IP protokolu je nutne
zadat cielovu IP adresu, z rozsahu vyhradenych adries (toto sa neda nijako
obist - ak neuvazujeme IP tunel) a podla tejto hlavicky sa routuje.
Respektive neroutuje, lebo pravdepodobne prvy korektne nastaveny server
paket s takouto cielovou adresou odmietne. Nie je teda mozne utocit po
internete na pocitac s privatnou IP adresou.

Okrem toho kazdy korektne nastaveny firewall to odmietne tiez. Nastavuje sa
to preto, aby sa nedalo utocit ani od providera - tada za vsetkymi routrami.

Kazdy pocitac pripojeny do internetu vsak musi mat verejnu adresu a to je
slabe miesto. Staci sa naburat do  tohto pocitaca, potom sa vlastne
vnutorne rozhranie  stava lokalnym, da sa nasadit sniffer, odchytit hesla,
napadnut niektoru masinu na vnutornej sieti. Proti tomuto sa da branit
jednak solidnym nastavenim firewallu, ale hlavne tzv. obranou do hlbky. To
sa robi zaradenim este jedneho routra (firewallu) do cesty, alebo (a)
slusnejsim zabezpecenim vsetkych cennejsich pocitacov vo vnutornej sieti.
Podla akychsi statistik je cca 80% utokov vedenych z vnutiornej siete
opravnenymi uzivatelmi systemu. Preto sa doporucuje chranit napr. servery s
citlivymi datami rovnako ako verejne servery.

Prijemny vecer.

Ing. Miroslav Cabarka
mcabarka na arka.sk
mirodoma na arka.sk