pripojeni prez kppp - zadny prenos dat

Jirka 'Eagle' Novak eagle na unicode.cz
Pondělí Červenec 16 09:26:42 CEST 2001

> modem se v pohode pripoji, kppp se usadi v panelu, ale zadnej prenos
> dat se nekona. Modemy si prohodi par paketu a tim to hasne. Presto
> zustanou nadale spojeny. Nemuzu se nikam dostat, ani nikoho ping_nout.
>
> Nevite prosim v cem je chyba?

Zkuste prikazy: ifconfig, route, dig

> Neni to napr. spatne nastavenym DNS nebo Gateway?

Zkuste pingnout neco se znamou IP adresou (treba nameserver). Pokud to
funguje, tak je to nejspis chyba v nastaveni DNS. Gateway nepotrebujete.

> Ja se v tom prilis nevyznam. DNS jsem nastavoval jak v resolv.conf,
> tak v kppp (udaval jsem pouze jejich: 195.146.100.5 a .100)

V KPPP se to nastavovat nemusi, zjisti se to pri pripojovani.

> Pak jsem si taky nastavil pppd, ale pouze v ramci ukazkovych prikladu
> v howto_ckach a LDP. tam vsechno berou jako ze to funguje a je
> naprosto v pohode, a pokud resi nejakej problem, tak je to typu: "A
> mate zapnutej modem?, Pozadejte o to  spravce site., ..."

Ono to vetsinou v pohode je. :-)

> Uz jsem prelouskal howtocka: Net, ISP-hookup, kus PPP, Config, man_y
> ani nepocitam, ... ale nigde jsem reseni nenasel.

Mam dojem, ze pro pripojeni pres KPPP staci jen nastavit retezec pro
vytaceni na ATX3DTxxxxxxxx (je to nekde v Nastaveni v tom kppp) a nic
vic. Tedy samozrejme jmeno, heslo.

> Pritom jsem se uz jeden cas k inetu pripojoval. Pak jsem se v necem
> postoural (samozrejme si nepamatuju v cem) a od te doby to zlobi.

Temer v kazdem z tech HOWTO je urcite poznamka: zalohujte, zalohujte,
zalohujte. :-) Jestli ne, tak zalohujte. ;-)

> Pokud vas nekoho napada jakakoliv pricina, prosim poradte.

Zkuste se podivat do /etc/ppp/*secrets. Pokud tam mate jakakoli jmena a
hesla, tak je vymazte. Mel jsem s tim problemy. (zalohujte)

> (we win neslo nakonfigurovat nic, ale pripojeni fungovalo :o)

:-) Dva z mych sousedu maji zcela opacnou zkusenost.

Jirka 'Eagle' Novak
eagle na unicode.cz