OT: MySQL a PHP

Marek Olšavský orsm na atlas.cz
Úterý Červenec 17 09:44:54 CEST 2001

Od: Ing. Miloslav Ponkrác <miloslav.ponkrac na atlas.cz>
Komu: linux na linux.cz <linux na linux.cz>
Datum: 10. července 2001 16:19
Předmět: Re: OT: MySQL a PHP

>To je pravda, že existuje pouze mysql_select_db, a nebo pro zpětnou
>kompatibilitu mysql_selectdb. Ale na druhé straně pochybuji, že pokud by
>použil neexistující funkci, tak by dostal hlášení, že db neexistuje. Spíše
>mi připadá, že to napsal do PHP skriptu správně, a tady v konferenci se
>přepsal. Jinak by dostal docela jiné hlášení.

Opravdu tam mam korektne MySQL_Select_DB a dekuji za to, ze jste se mne
zastal, protoze ten preklep jsem spachal tady, jelikoz mam pristup k
internetu pouze v zamestnani (ve skolstvi) a doma delam malou vyvojarinu
jakozto konicka na zivnostak.

>Pokud budu předpokládat, že název funkce je v PHP správně, potom mě
okamžitě
>napadá, že je špatně nastaven adresář, kde MySQL hledá data. Jinak řečeno,
>MySQL hledá data v jiném adresáři. Samozřejmě toto platí, pokud databáze
>byly vytvořeny pomocí mkdir, nikoli podle "CREATE DATABASE name". Potom by
>bylo dobré spouštět mysqld s parametrem, který obsahuje cestu k adresáři s
>daty (tedy mysqld --datadir=/...).

Databazi vytvarim opravdu pomoci CREATE DATABASE name, protoze to je napsane
i v SQL scriptu, ktery jsem si pro to vytvoril a zpracovavam jej pomoci
prikazu source v MySQL clientu. Je to z duvodu pozdejsiho prenosu tabulky a
snad i nejakych dat na WWW server.

>Dále je možné, že adresáře tam jsou, ale jsou k nim špatná práva.
>
>Také jsem se přesvědčil, že MySQL nepracuje dobře s názvy databází, která
>obsahuje některé znaky. Například špatně interpretuje názvy obsahující
>tečku.
>
>Ono by to celkově chtělo více informací o problému. Mohl by tazatel
>objasnit, pokud mu výše uvedené rady nepomohou, jak založil databázi, jak
>spouští mysqld, dát na vědomí konfigurační soubor pro MySQL a podobně?
>
>S pozdravem
>
>Miloslav Ponkrác

ve scriptu mam cast ve stylu:
@$ok=MySQL_Select_DB("name",$spojeni);
if(!$ok):
  echo "Databaze neexistuje!\n";
  break;
endif;

Tento script mi pokazde vypise tu hlasku. Zkusil jsem dat do komentaru tu
podminku a odstranit ten zavinac a PHP nevygenerovali zadnou chybovou
hlaskou.
    Ted se asi zeptam hloupe. Nemuze tento problem zpusobovat to, ze je
databaze prazdna a obsahuje pouze definici tabulky?

            Diky za radu
                    MaReK