stabilita linuxu

Pondělí Červenec 16 15:35:18 CEST 2001

On Fri, 13 Jul 2001, Petr Vanek wrote:

> jak to tak sleduji, zda se mi, ze posledni dobou se zde nejak casto
> resi nestabilita linuxu - tu za to muze jadro, ne-priliz vyvedene, tu
> patch od distributora, sem tam (dokonce!) program v user room, ktery
> umi jadro polozit na lopatky, obcas je na vine hardware treti
> kategorie v ceskych shopech pro koncove odberatele... muze to prosim
> nekdo zodpovedne potvrdit ci vyvratit?  je frekvence techto zprav v
> posledni dobe vyssi, nebo se mi to jenom zda?

Problemy byly vzdycky a vzdycky budou. V posledni dobe je vetsina problemu
zpusobena extenzivnim vyvojem jadra (tj. UDMA/100, ReiserFS, novy HW, nove
moznosti, ...), kdy se ani nemohlo vsechno dukladne otestovat. Proto je
lepsi pouzivat jadra, ktera dodava dodavatel distribuce. Jsou sice obvykle
malinko starsi, nez je posledni od Linuse, ale mate jistotu, ze jadro
proslo skrz QA (Quality Approval), kde se vychytavaji mouchy (tj. na
starsi jadro se aplikuji opravy chyb, ktere jsou v novejsich jadrech a
zaroven se uzkostlive vyhyba zavlecenim nestabilnich 'novinek').

Pro chybny nebo nekvalitni HW se SW opravy delaji tezko (notoricky zname
problemy s VIA chipsety). Nevsiml jsem si ale, ze by jadro nejak padalo na
usta, pokud se drzite pri zemi (tj. pouzivate pouze overene komponenty a
to jak ovladace HW, tak [zatim] spise experimentalni FS apod.).

--
                        Milan Kerslager