Nekolik otazek k Vim

Ladislav Vaiz ziav na adela.fel.zcu.cz
Úterý Červenec 17 10:28:07 CEST 2001

Dobry den,
snazim se pouzivat Vim (5.7), mel bych nekolik otazek, na ktere se mi
nepodarilo najit odpoved:

1) jak ulozit blok do souboru?

2) da se nastavit vyhledavani tak, aby pri stisku 'n' mi neukazal jeden
vyskyt retezce dvakrat? Kdyz vyhledavam v neznamem souboru, tak casto
prehlednu hlaseni "Search hit BOTTOM..." (zvlaste pokud mam obrazovku
rozdelenou a hledam v hornim okne) a hledam stale dokola. Predstavoval
bych si to tak, ze po dosazeni konce souboru se sice hleda od zacatku, ale
po dosazeni mista zadani /abc se vypise treba "NOT FOUND" a na dalsi 'n''
se nereaguje.

3) je mozne v gvim vypnout panel s ikonami a menu? Nebo alespon moci
pouzivat F10 v makru?

4) jak se zrusi podsviceni nalezeneho textu? To se mi podarilo zapomenout
a uz jsem to podruhe nenasel :-(

5) jak vyhledavat text pouze v jednom okne? Jinak receno abych mohl v
ruznych oknech vyhledavat ruzne retezce, prepinat se mezi okny a davat 'n'
a kazde okno hledalo "svuj" retezec.

6) jak dosahnout (v makru) ulozeni vsech bufferu?

7) lze pri :set virtualedit (6.0) ignorovat mezery na koncich radku a
docilit tak toho, aby skok na konec skocil na posledni nemezerovy
znak? Takto je to napr. v rhide a vyhovuje mi to vice.

8) lze donutit vim k otevreni souboru read-only tak, aby opravdu neslo
zapisovat? Prikaz :view resp. :sv mi to dovoli.

        diky
                      La'd"a

--
Autorem Murphyho zákona není Murphy, nýbrž někdo jiný téhož jména.