www.linux.cz a ftp.linux.cz

Úterý Červenec 17 11:55:20 CEST 2001

On Tue, 17 Jul 2001, Robert Wolf wrote:

> *** A ted vazne, netusite nekdo, proc nejede ftp.linux.cz, respektive kde je
> chyba za routfi.brno.cesnet.cz (posledni stroj co traceroutnu smerem k
> ftp.linux.cz)?? Pripadne i kdy to bude zase OK?

Stroj obcas zatuhne (alespon to Yenya rikal). Problemy zacaly po
prestehovani do klimatizovane serverovny, blizsi podrobnosti jedine sam
Yenya.

Mam tady pomerne intenzivne vyuzivany skolni server (VIA 686a) a da se
rict, ze ten pocitac pul roku poradne nejel (furt to tuhlo). Reseni se pak
casem naslo (jadro 2.2.19 misto 2.4.x, flash biosu, vymena CPU).

HW problemy jsou nejhorsi a potyka se s nimi i Penguin (http://www.enguin.cz).
Muj kamarad z kramu, kde se prodavaji dost pocitace rikal, ze AMD je sice
lepsi, ale velmi tezko se hleda spolehliva deska. Blbnou i ruzne serie
stejneho chipsetu. VIA je proste lowend a jak se vyjadril A. Cox - kdo si
koupi lowend, tak musi pocitat s nasledky. To nic nemeni na tom, ze ja sam
mam soukrome VIA chipset na stole a jsem naprosto spokojeny a znam spoustu
takovych jinych. Nicmene i 10% nebo 5% problematickych stroju je k ...
no proste naprd a k zlosti.

Je to skoda, ale neda se nic delat. Intel je taky crap, ale aspon
zverejnuje detailni popisy chyb a vyvojari to mohou vyresit. Dalsich
prikladu zoufaleho stavu HW najdete spousty (napr. Riva TNT2 a jejich
Detonator do Win a ovladace do X serveru, zejo).

--
                        Milan Kerslager