Existuje nejaka moznost, jak vyuzit cely disk CD-R

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Červenec 17 14:04:46 CEST 2001

Martin Kamín Shaka wrote:
> mejme disk CD-R, jehoz vypalovani spadlo (crash vypalovaci aplikace nebo
> chyba media). Existuje nejaka spec. utilita pro Linux, jenz by umela
> vyuzit zbytek tohoto disku? Cdrecord to neumi a vzdy nahlasi chybu
> sektoru. Chce se tedy aplikace, ktera predchozi paleni proste uzavre a na
> disku otevre zbyly prostor jako na novem mediu.

Nektere programy to umi, ale dle vlastnich zkusenosti vas od toho
uprimne odrazuji. Pri dnesni cene medii to zprasene rozslapte
a napalte to znova.

Kdysi jsem to jednou pouzil a bylo s tim spojeno silne fopa.
Tenkrat bylo medium jeste za 500Kc a vic. Ja se rozhodl, ze data
k diplomce prilozim v elektronicke forme na CD misto pozadovanych
disket (pokrok se neda zastavit). Tak jsem naklusal ke znamemu
do firmy majici palitko. Nechteje platit za media jsem pouzil
media zprznene, co tam volne polehavaly, uzavrel si je a spokojene
si vypalil na novou session svych par set kilo. Ve vsech mechanikach
plujicich kolem jsem to precetl v poradku. Radostne odevzdal.
A na vejsce se nastacili divit, kdyz misto meho sqeleho vytvoru
nacetli "neautorizovanou" kopii neceho od Adobe. Zkratka jejich
mechainka cetla jen zacatek disku a na dalsi kaslala (prestoze
korektne vyrobene multi session CD cetla dobre). :-(((

	Majkl