bash a GROUPS

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Červenec 17 10:51:57 CEST 2001

On Mon, 16 Jul 2001 10:47:45 +0000 (UTC), Petr Cech wrote:

:> Zjavne bola niekedy v poslednom case pridana (medzi 1.x a 2.x? -

: v posledni dobe - 1.x vs 2.x ? kde zijete? 2.x je mezi nami uz
: /usr/share/doc/bash/changelog.Debian.cz ... prez 4 roky

No, v distribuciach _ako_default_ tak dlho nie je, aspon nie
vo vsetkych.  Problemom bolo, ze stary bash dovoloval niektore
syntakticky nespravne skripty, ktore novy odmietol - minimalne
Red Hat radsej poskytol urcite "prechodne obdobie", kde boli
v distribucii oba, defaultom bol ale 1. Mam pocit, ze SuSE
bol tiez vcelku konzervativny, ale nan odbornik nie som
a mozem sa mylit.

"V poslednom case" som ale pisal preto, lebo mam silny dojem,
ze v RH 7.0 mi ten skript este fungoval. Isty si ale nie som.

:> Dakujem tvorcom bashu, ze im tak lezi na srdci spatna
:> kompatibilita...

: podle toho, jak to ctu, tak musite delat dost zverstva s tou promennou.

Ale houby zverstva, proste mam skript, ktory zalozi v inn
vsetky skupiny, ktore odoberam. Uplna trivialita, jeden
kratky cyklus s ctlinnd. Je to asi jediny sposob, ako tuto
cast konfiguracie rozumne backupovat a nenarazit pri restore
na zmeny typu /var/spool/news -> /var/spool/news/articles a.p.
Ako inak, zoznam prislusnych skupin som si ulozil do premennej
GROUPS :-)

Kedze mi posledny upgrade instalaciu newsov trochu pohnojil,
tak som newsy nainstaloval z nuly a ten skript zase raz spustil.

: Jedina zmena je, ze muzete provest unset. A ze hazi hlasku, kdyz do ni,
: jako do specialni! neco ukladate. Coz je IMHO spravne, ne?

Lenze on prave ziadnu hlasku nehadze - "assignments to it are
silently discarded."! Keby nieco povedal, som spokojny - som
realista a nekompatibilnym zmenam sa obcas neda vyhnut. Nadavam
na to, ze som nuteny debugovat syntakticky spravny skript, ktory
uz raz fungoval, kvoli tomu, ze niekto nieco potichu zmenil.

Zdravi
--
                                       Stano