Problemy s fdiskem (DOS), instalace RH mrzne

Marek Butas MarekButas na seznam.cz
Středa Červenec 18 10:25:43 CEST 2001

Ahoj,

vcera, kdyz jsem si trochu hral s instalaci Red Hatu a Windows, jsem
 narazil na problem. Uz mi to chodilo, ale pak jsem se rozhodl, ze ty
 partisny rozhodim jeste trochu jinak. Konkretne - na 13 GB disku
 byla prvni 4 GB partisna pro Win, pak asi 3 Gb pro linux (boot,
 swap, root) a pak jsem chtel mit zase partisny fat32. Ale nejak se
 mi nedarilo videt ty dalsi partisny z win a tak jsem se rozhodl
 jinak - posunu linux co nejblize 8 Gb a bude vymalovano! Ale to jsem
 pak narazil na problemy :( ... ted to vypada asi takto

boot z dos diskety a fdisk, ten mi hlasi primarni partisnu 4 GB a
 extended 8. Tu ale nemohu smazat, protoze v ni ma logicke partisny,
 coz je ovsem nesmysl. Zadne tam nejsou. Zkousel jsem je vytvorit,
 naformatovat, smazat a pak zase smazat extended, ale nic. A primarni
 take nelze smazat.

Tak jsem si rekl, ze to zkusim z Linuxu. Pustil jsem instalaci Linuxu
 (RH7.1), ovsem ta mi napsala  - Logical partition of type 0
 detected. An error has occured - no valid devices were found on
 which to create new filesystems. Please check your hardware for the
 cause of this problem.
A z prikazove radky mi fdisk hlasi - no block devices found.

A tak nez-li se pustim do boje vyzbrojen novymi prostredky ( parted
 ...), chtel jsem poprosit nekoho o objasnenio problemu nebo alespon
 par rad, co s tim.

S diky

Marek

ps. tento vikend je proste zaklety. V nedeli jsem na jinem kompu
 upgradoval z win98 na NT2000. Vsechno dulezit jsem hodil na jinou
 partition (a diky Bohu i vypalil) a rikal si, ze NT by sami nemeli
 na ostatni partisny lezt. Jake prekvapeni bylo, kdyz jsem zjistil,
 ze po instalaci mi proste bez varovani, dalsi tri partisny zmizely.
 Ojojoj, clovek se stale
 uci.

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam.cz