Podivne chovani Soft. RAIDU

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Středa Červenec 18 10:24:51 CEST 2001

david.lukastik na svkuh.cz writes:

> Pochopil jsem to, co vylezlo z mdstat spravne?
>
> /proc/mdstat
>
> Personalities : [raid1]
> read_ahead 1024 sectors
> md1 : active raid1 scsi/host0/bus0/target2/lun0/part2[0]
>       6931968 blocks [2/1] [U_]
>
> md0 : active raid1 scsi/host0/bus0/target2/lun0/part1[0]
>       1951744 blocks [2/1] [U_]

ano, raid vam bezi v degradovanem modu pouze s jednim diskem.

jestlize system disk vidi, ale raid ho do pole nezaradi, bude
problem zrejme v raid superbloku toho disku (nejsou v logu zadne dalsi
hlasky tykajici startovani raidu, krome "no spare disk .."?)

muzete zkusit pridat disk zpatky do raidu prikazem raidhotadd
(raidhotadd /dev/md0 /dev/sdc1). pokud ho tam neprida, budete muset
na tom disku premazat raid superblok, ktery muze byt poskozeny, coz
take muze byt duvod proc raid ten disk nechce zaradit do pole.

> Opravuje softwarovy RAID automaticky nebo je potreba pro opravu pouzit
> nejaky specializovany nastroj?

po pridani noveho disku do redundantniho raidu se provede
synchronizace automaticky

> Pri hledani na webu jsem narazil na zminku o programu chkraid, ovsem jeho
> binarni podobu jsem nasel pouze pro S390. Pouzival jste ho nekdo?

tato utilita patrila ke starsi verzi raidu/raidtools a s raidem verze
0.90 urcite neni kompatibilni, viz manova stranka ckraid:

   in  earlier RAID versions, ckraid checked a RAID device array
   for consistency. This work is now all done by the kernel.

zdravi David Haring