Jiffies

Středa Červenec 18 16:31:40 CEST 2001

On Wed, 18 Jul 2001, Jan Kasprzak wrote:

> 	Pokud mate CPU s citacem tiku (TSC), tak muzete primo cist pocet
> tiku systemovych hodin (RDTSC). Nekde je na to priklad.

Treba v kernelu, ze (viz msr.h):

#define rdtsc(low, high) \
  __asm__ __volatile__("rdtsc" : "=a" (low), "=d" (high))

Ale mam dojem, ze tohle meri absolutni cas...vcetne toho, co se CPU
zabyvalo i jinymi cinnostmi, coz neni pro profiling zrovna idealni. Matne
si vzpominam na nejaky clanek v LJ o profilingu, kde se povidalo o tom, ze
Alpha ma krome hodin jeste registr, kam kernel (tedy rec byla o Digital
Unixu) pri context switchi uklada hodnotu, kterou je treba od tech hodin
odecist, aby byl ziskan cas jen za jeden konkretni proces, ale netusim,
jestli neco takoveho je na Linuxu a jeste navic na IA-32 (jak se ted
vznesene nazyvaji Intely) k dispozici.