internet pres M$ proxy

Kristek Stepan Kristek na FRYDEK.UHUL.cz
Čtvrtek Červenec 19 09:50:29 CEST 2001

Dobry den!
Mam Linuxovou stanici (RH 7.1cz) v siti M$ (NT4.0 jako PDC, W2K jako BDC).
Tato sit je soucasti vetsi podnikove site (intranetu), ktery zahrnuje
nekolik pobockovych
podsiti. Cely intranet je pripojeny k internetu pres server (firewall) s
WinNT, na kterem bezi
M$ Proxy. Vsetko mi funguje dobre, pres Sambu mohu sdilet slozky a tiskarny,
ale vse funguje
jen v ramci intranetu. Pristup do internetu je nemozny, pokud v KDE
Konquetoru nastavim
spravnou adresu a port proxy, ohlasi mi pri pokusu o pristup na stranky mimo
intranet
"Unknow authorization method".
Uz se tady o tom problemu jednou psalo (mel jej nekdo jiny) a z vysledku
vyplynulo,
ze problem je v tom, ze server M$ pouziva jakysi nestandardni protokol NTLM.
Reseni melo byt naistalovyni programu z
http://www.geocities.com/rozmanov/ntlm/,
ktery se mi ale jaxi pod Linuxem nepodarilo rozchodit. (Pod WinNT mi funguje
dobre.)
Ptal jsem se cloveka, ktery tady ten problem nadnesl minule a ten to nakonec
vyresil tim,
ze si do site pridal jeste jedno PC jako vlastni proxy, pres ktere to nejak
routoval.
To ale ja nemohu provest.
Omlouvam se za rozvlacnost, ale chtel jsem problem popsat co
nejjednoznacneji.
Diky za jakoukoli informaci.

Stepan Kristek