OT: HDD

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 19 19:06:24 CEST 2001

On Wed, 18 Jul 2001, Martin Plechacek wrote:

> dobry den,
>
> mam dve, velmi hloupe otazky.
>
> 1) na kabel IDE se daji pripojit napr. HDD - pokud pominu nastaveni na nich,
> ktery je master a ktery slave? pokud jdu od opacneho konce, nez se zapoji do
> IDE portu, je prvni master?

Je to jedno, master salve se nastavuje propojkou na HD - jinak ještě
existuje cable select to se všechny propojky nastaví na CS a který je
master určuje kabel - ovšem to potom není normální kabel - je upraven.

> 2) je mozne na pc, kde je SCSI mit i IDE zarizeni (napr. 2x SCSI HDD a IDE
> CDROM, nebo dalsi IDE HDD?)

Proč ne pokud mají řadiče rozdílné adresy a máte také přerušení pro ty
řadiče.

> mel jsem predstavu, ze vim jak to funguje, ale setkal jsem se naprosto s
> opacnym nazorem, takze bych to rad potvrdil nebo vyvratil.
>
> Diky
>
> Martin

|            Ostrava                     |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne