Přístup k sériovému portu

Stanislav Kysela kysela na terms.cz
Pátek Červenec 20 09:52:56 CEST 2001

On Thu, 19 Jul 2001, Petr Burian wrote:

> Kde a jak nastavim, jací uživatelé mohou pracovat se sériovým portem, myslim
> že to je v /etc/security/console.perms, ale nějak se mi nevede.

Pokud Vam jde o pristup zevnitr na ttyS?, tak pridejte daneho uzivatele do
skupiny (/etc/group), jaka je nastavena u /dev/ttyS? . Pripadne tuto
skupinu do systemu pridejte a u device ji zmente.

Priklad z meho debianu:

crw-rw----    1 root     dialout    4,  64 Jul 20 09:50 /dev/ttyS0
crw-rw----    1 root     dialout    4,  65 Jul 19 16:26 /dev/ttyS1
crw-rw----    1 root     dialout    4,  66 Apr 15 02:44 /dev/ttyS2
crw-rw----    1 root     dialout    4,  67 Apr 15 02:44 /dev/ttyS3

-> tyto seriove porty maji pristupne pro cteni i zapis root a vsichni ze
skupiny dialout.

S pozdravem

--
Stanislav Kysela  -  UNIX systems & network administrator
 e-mail: stanislav.kysela na terms.cz , kysela na lastfoot.net