File server

Martin Dostál dostal na jrc.cz
Pátek Červenec 20 11:37:41 CEST 2001

> desku s integrovanym IDE RAID radicem HPT / Promise, nebo Promise zvlast?

Hodne jsem pokusoval s fasttrack od promise (IDE RAID). Jelo to 35 MB/s.
Kdyz jsem ale ty dva disky dal na normalni ide, co byl v tom PC, kazdy
zvlast na kanal a pouzil soft raid z linuxu, tak mi to cetlo skoro 45 MB/s.
Fasttack je navic stejne pouze soft raid a neni nijak moc kvalitni. V
konferencich se zminuji, ze linux soft raid je podstatne lepsi nez ten od
promise. Navic se mi pak na jednom serveru zhroutil RAID0 (STRIP) tak, ze to
neslo op[ravit. Linux pri oprave vytuhnul. Z vlastni zkusenosti muzu rict,
ze fasttrack uz NIKDY nepouziju. Navic IDE totalne brzdi cely system. Pokud
chcete kvalitni a spolehlivy RAID, tak pouze SCSI, doporucuji Mylex. IDE
RAID neni dobry napad. Podle me je to pomerne nespolehlive a brzdi se tim
cely system.

    M.D.