mars a pristupy k souborum

Petr Forejtek petr.forejtek na atlas.cz
Pondělí Červenec 23 12:42:05 CEST 2001

Za ucelem zprovozneni netware serveru jsem nainstaloval rh71cz + mars_nwe.
Nakonfiguroval jsem mars_nwe v souboru /etc/nwserv.conf. Svazek, který jsem
vytvořil se jmenuje SYS v klienti se svými W95 jej vidi a mohou pripojit.
Nekterým klientum jsem priradil práva ctení a zapisu na adresarich v tomto
svazku. Kdyz si tito klienti namapují svazek SYS napríklad jako N:, mohou
chodit po adresarové strukture a spoustet podle libosti programy. Az potud je
vsechno spravne.
Chyba nastava ve chvili, kdy se pokusi dva klienti zaroven spustit jeden
program (coz na originalnim novel serveru pochopitelne slo). Prvnimu z nich
se program spusti, druhym uz nikoli, system jim zapovi k souboru prístup, a
to na dobu, po kterou ma program spusteny prvni z klientu. Pochopil jsem, ze
klient, ktery prijde prvni, si soubor otevre exkluzivne pro sebe a ostatní uz
na soubor nepusti. Nenasel jsem zpusob, kterym toto vyresit. Znate-li nekdo
resení, poradte, prosim.
Pristupova prava k souborum jsou definovana prostrednictvim GROUP, ke ktere
patrí jednotlivi klienti. Tato skupina ma pravo cist i psat. OWNER je root.
UMASK jsem nakonec pro jistotu nastavil jako 771 660. Nepomohlo. Domnival
jsem se, ze parametry s sekci 8 by mi mohly pomoci, ale nepochodil jsem.

Dekuji za pomoc

Petr Forejtek