MySQL

RoMeK rewe na volny.cz
Středa Červenec 25 15:48:16 CEST 2001

Nazdarek,
mam tady takovy problemek, jsem zacatecickej linuxak a v praci mi vznikl
problem: nas administrator je buh vi kde, nevime kde zmizel a ja potreboval
nastavit pristupova prava na databazi v MySQL. To jsem jeste zvladl pomoci
GRANT ALL PRIVILEGES TO database ON user, probehlo to v poradku, ale kdyz
jsem vyzkousel SELECT * FROM mysql.user WHERE User="uzivatel"; tak jsem ty
zmeny nevidel.
Tak jsem jeste vyzkousel nevim jestli to bylo dobre ci ne toto:
FLUSH PRIVILEGES toto taky probehlo v pohode, ale kdyz jsem zopakoval SELECT
tak jsem opet nic nevidel.
Tak jsem si myslel, ze tyto tabulky s privilegii jsou v pameti a ze asi bude
nutne restartovat MySQL, tak jsem vyzkousel myslim neco takoveho:
mysqladmin shutdown po tomto zakroku zkutecne MySQL jiz nebezelo, ale pak
jsem ho potreboval znova nahodit tak jsem vyzkousel:
mysqld , ale to po me chtelo nejake jine prihlaseni pres root a ze se mam
podivat do manualu, tak jsem neco hledal a vypatral toto:
mysqld --user=root
a ono to na me vypsalo "mysqld: ready for connection", ale uz to nenabehlo
do promtu, tak nevim jak z toho ven. Zkousel jsem se pres druhy terminal
"ALT+F2", znovu prihlasit a vyzkousel jestli MySQL bezi, a bezelo. Ale kdyz
jsem se vyzkousel znovu ten SELECT  tak stejne ty zmeny tam nebyly.

Tak se ptam:
1) kde jsem delal chybu pri nastavovani prav? Potreboval jsem nastavit prava
"na databazi pro SELECT".
2) jak se dostanu z patky do promtu na terminalu 1 "ALT+F1" ?

jinak jsem samozdrejme prihlasen pod rootem.

Nenechte me ve stychu, a pomozte PLEASEEE, muzete primo na muj email:
rewe na volny.cz , stejne urcite budu jeste potrebovat poradit.

                                                    Diky R o M a N