RH7.1, kompilace jadra

Středa Červenec 25 17:04:19 CEST 2001

On Wed, 25 Jul 2001, Jan Klugl wrote:

> 1/ chvalim za prepracovani grafickeho instalatoru, cast Manualni vyber
> balicku. Je to mnohem prehlednejsi a clovek si neznici mys nez naklika
> co chce. Presto to stale instaluje balicky ktere jsem nechtel.
> 2/ Amaya mi spadla v 50% pripadu, jednou dokonce po pulhodine vybirani
> balicku, tesne pred vlastni instalaci RPMek na disk. Uff uff.

Jestli ti padla Anaconda (Instalator), tak uloz traceback na disketu a
uploadni na http://bugzilla.redhat.com/bugzilla, chyba bude urcite
opravena (v nove verzi).

> 3/ Velice mi chybi moznost instalace Expert+Text [dohromady], instalaci
> v grafice jsem uz vzdal

Napis RFE (Request For Enhacenment) na Bugzillu.

> 4/ Vadi mi, ze me instalak nepusti dal bez swap partisny. Mam 256MB
> RAM a nejedu na tom nic moc. Neprisel jsem na to jak mu rict ze chci
> swapovat do souboru [tomu instalaku samozrejme]

V jadrech 2.4.x je proste posahany MM (Memory Managment). Chyba se
projevuje tak, ze i kdyz je dost pameti, dojde k OOM (Out Of Memory).
Chyba v obsluze virtualni pameti zkratka je, nikdo poradne nevi, jak ji
opravit (tj. uz nekolik pokusu bylo, ale zatim to porad neni ono). Chyba
se da obejit tak, ze je k dispozici 2x tolik swapu, nez je fyzicke pameti.

Proste je to vlastnost.

> 5/ skoda ze ubyva dobrych a rychlych window manageru a pribyva novych
> barevnych. Muj oblibeny je MWM, zkusim si ho nekde splasit :)
> a AnotherLevel s Wharf-em. Nechci KDE ani Gnome.

Co neni udrzovano, to neni mozne donekonecna v distribuci udrzet. RH plati
lidi za vyvoj jadra, knihoven, kompilatoru i dalsich veci, ale nemohou
sponzorovat vsechno. Bohuzel (to plati i pro jine firmy okolo Linuxu).

> Toto berte jako informace pro dalsi 'stare psy', ktere ceka prechod na
> RH7, nikoli jako nejaky utok na czRH-team, prosim. Pokud objevim
> adresu na RH kam by se daly tyto 'hinty' zaslat, udelam to.

Ja do instalatoru nos nestrkam, protoze na to nemam kapacity.

> Kompilace jadra: Myslel jsem ze me uz nic neprekvapi, ale po letech
> nejsem schopen vyrobit vlastni jadro! :( Po jednom rucnim zasahu [po
> make mrproper jsem z rpm-ka obnovil include/linux/autoconf.h, jinak to
> rvalo ze nevi jak to ma udelat] kompilace probehla OK, ale zaverecny
> link spadl s nekolika obrazovkami Undefined reference.

Pokud jste menil konfiguraci jadra oproti tomu, co je v balicku
kernel-source, muze se to stat. V konferenci linux-kernel se furt objevuji
bugreporty na podobne veci (nikdo neni schopen otestovat vsechny variace,
ktere muzete pri kompilaci mit).

Bud vyradte z konfigurace problematickou cast (pokud to jde) nebo
pouzivejte genericke jadro. Chyba je pravdepodobne na vasi strane
(nedokazete si s tim sam poradit, tak do toho nestrkejte nos) :-)

Zhruba predevcirem jsem odpovidal naprosto stejnou litanii. To to nikdo
necte?

--
                        Milan Kerslager