Je znalost Linuxu hackerska schopnost? - OT

Středa Červenec 25 18:58:08 CEST 2001

On Wed, 25 Jul 2001, Lubor Kolar wrote:

> Jak mne upozornil kamarad, tak dle firmy Sunnysoft
> http://www.sunnysoft.cz/cz/info/jobs.htm ano, protoze na te strance najdeme:
> znalost Linuxu a další hackerské schopnosti vítány

Pokud berete hacking v jeho pravem vyznamu, tak to presne odpovida.
Hacker je clovek, ktery ma velke znalosti a dokaze zprovoznit pozadovany
system/funkci. Klasickym prikladem kernel-hackera je treba Alan Cox (pokud
nepocitame Linuse).

Ten, kdo nici nebo se vlamuje do cizich systemu, se spravne nazyva
cracker. Duvod je nasnade - podivejte se do anglickeho slovniku :-)

Vyznam slova hacker je prejaty, zavinili to novinari, kterym splynul
vyznam 'ten borec za klavesnici' a 'ten hajzl za klavesnici'. Oba dva
(obvykle) hodne umi a pro novinare je to fuk (hlavne kdyz caka krev :-).

Vice viz: http://www.tuxedo.org/jargon/

--
                        Milan Kerslager