Je znalost Linuxu hackerska schopnost? - OT

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Červenec 26 13:12:07 CEST 2001

>mozna by stal za diskusi vyznam slova hacker. hacker!=cracker. naopak,
>hacker je dost lichotive pojmenovani a malokdo si je zaslouzi.

Trochu odbočím, neustále slyším, jak se lidé snaží vysvětlovat, co je co, a
nakonec Ty názvy nějak zlidoví, ale většinou v jiném významu, než byly
původně. I to je význam jazyka. Myslím si, že hacker bude v myslích mnoha
lidí to, co by se ve skutečnosti mělo nazývat crackerem, ať se budete
snažit, jak chcete.

Všiml jsem si, že čím jsem starší, tím méně mi vadí, když někdo zaměňuje
významy slov. Jde o význam, a ne o slova. Po několika větách rychle zjistím
"slovník" druhého, a chápu, o čem je řeč. Ale ve dvaceti jsem byl ochoten se
hodiny tvrdě hádat, jak se co má nazývat.

Lidé "od fochu" budou chápat, co je hacker a cracker, a ostatním ten rozdíl
stejně bude unikat. Vidí to jen vzdáleně. Ostatně myslím, že to je něco, na
čem moc nezáleží. Potíž je též v tom, že hranice mezi hackerem a crackerem
není úplně pevná. Hacker je "stav znalostí (= znalec)" člověka, cracker je
"druh činnosti (= nabourání něčeho)" člověka. Tedy to spolu nesouvisí.
Crackerem může být člověk, který je i není hackerem. Hacker může, ale nemusí
být cracker. BFU se také může stát crackerem, apod..

Jak říkám, není to jedno?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk