vysoky load

Vaclav Dvorak Vaclav.Dvorak na euromise.cz
Čtvrtek Červenec 26 13:53:47 CEST 2001

On 26 Jul 01, at 13:14, Bohuslav Blin wrote:

> vysvetli mi nekdo, jak muzem mit server vysoky load, kdyz procesor
> nevyuziva naplono ? viz.:
>
> 1:12pm  up 51 min,  1 user,  load average: 2.99, 1.93, 1.63
>    102 processes: 98 sleeping, 4 running, 0 zombie, 0 stopped CPU
> states:  0.9% user,  5.9% system, 14.3% nice, 78.7% idle Mem:  387876K

Je to "load average", cili (klouzavy) _prumer_ za nejakou dobu, ty
tri cisla se lisi prave dobou, ze ktere je ten prumer - nevim ale
zpameti, jaka doba kteremu cislu odpovida. Takze to, ze mate v
danem okamziku z 80% nevytizeny procesor, jeste neznamena, ze
tomu tak bylo i poslednich pet minut.

Netvrdim ovsem, ze nema pravdu i ten, kdo rikal, ze se do loadu
zapocitavaji i procesy blokujici na nejake I/O fci, to nevim.

Vaclav Dvorak       (Vaclav.Dvorak na EuroMISE.cz)
EuroMISE centrum    (http://www.euromise.cz)