APIC error

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Červenec 26 00:30:24 CEST 2001

On Wed, Jul 25, 2001 at 06:03:35PM +0100, Pavel Stehule wrote:
> 	Pripravuji do skolniho provozu linuxovy server a pro jistotu si
> delam zatezove testy. Jedna se o dost archaicky pocitac: dual pentium 166 s
> 182 MB pameti. MB GA-586DX. Pri pouziti testu burnBX Roberta Redelmeiera
> kernel hlasi APIC error on CPU1 nebo CPU2, nicmene system je funkcni.
> Pouzivam jadro 2.4.6. Da se tato s touto chybou neco delat?

Jednotlive APIC chyby obvykle nemaji vliv na stabilitu - zminena
hlaska znamena neco jako "doslo k chybe pri prenosu, musel jsem jej
zopakovat". Pokud se tato chyba objevuje casteji, jde o indikaci, ze
neco neni v poradku. Nekdy pomuze zvysit casovani pameti v BIOSu
pocitace. APIC jednotku muzete take vyradit z provozu, pokud zavedete
kernel s parametrem 'noapic' Tim se vsechna preruseni prevedou na
prvni (bootovaci) procesor, zatimco v normalnim rezimu se o ne oba
procesory deli rovnym dilem. Trochu tim ale utrpi vykon.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467