OFFTOPIC Re: Nieco ako Briefcase

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Pátek Červenec 27 10:07:17 CEST 2001

Konstatovat o Briefcase, že se jedná o "normální synchronizaci souborů",
je velmi, ale opravdu velmi zavádějící.

Kdysi jsem Briefcase používal (asi dva roky) a bylo to něco příšerného:

První úskalí bylo rozchodit synchronizaci stroj_v_práci <==>
briefcase_na_zipce <==> stroj_doma -- nebyl vůbec problém rozhodit
databázi briefcase -- pak nahlásila, že není přítomna složka, vůči které
se synchronizuje...

Ovšem i když jsem toto úskalí zvládl, nastalo další -- leckdy totiž
briefcase oznámila, že se soubory změnily na obou stranách a pak bylo
třeba ručně na každý klikat a rozhodnout, jakým směrem má být provedena
synchronizace. A to při cca 200 souborech poněkud zdržuje...

Naprosto nehorázné však bylo, že takovouto změnou byl například přechod
letní/zimní čas! Na jedné straně totiž byly WinNT a na druhé Win95 a
každé ve svém souborovém systému patrně ukládají čas jinak!! Pak jsem
kvůli hodinovému rozdílu v časech souborů musel cca 200 kliknout na
soubor a následným kliknutím určit směr synchronizace (tedy přes 400
kliknutí) -- no hrůza.

Ale kdyby jen to. Častěji se mi stávalo, že soubory byly na obou
stranách naprosto totožné (shodné datum, časy, velikost i obsah) a
přesto briefcase ohlásila, že došlo ke změně na obou stranách a musel
jsem opět cca 400 klikat!!!!

To se ani nezmiňuji o neřešitelném problému synchronizace WinNT a
anglické Win95!!!!!

A tomu někdo říká "normální synchronizace souborů"???

Naštěstí je to již dlouho, co jsem přešel na Linux a pro synchronizaci
souborů z práce domů (a zpět) použil kombinaci diff+patch. S jakou
radostí jsem zahodil briefcase asi nemusím uvádět...

Slávek.