CZ qwerty klavesnice - vyreseno

Vita Kapicka vitakappa na seznam.cz
Pátek Červenec 27 11:35:34 CEST 2001

Ahoy

teda doufam ze se mi to povedlo vyresit. Kazdopadne
to funguje presne jak chci.

Mam Mandrake 8.0 a vsiml jsem si, ze hned po instalaci
OS klavesnice funguje tak jak ma. Jakmile
se ale spusti spravce klavesnice z KDE, tak to cele jde
do kytek. Nema cz-qwerty, pouze qwertz a nefunguje
pravy Alt a Scroll Lock.

Jiste, RTFM, no ale vsechny pokusy selhaly.

Tak jsem naformatil disky a cele nainstaloval znovu.
Klavesnice funguje, ale neni cestina.

V adresari /usr/lib/kbd/keymapsa/i386/qwerty je soubor
cz-lat2.kmap.gz (pro klavesnici cz-us-qwertz je to
soubor /usr/lib/kbd/keymaps/i386/cz-latin2.kmap.gz).
Presunul jsem jej na /usr/lib/kbd/keymaps a prejmenoval
na defkeymap.kmap.gz, zaroven jsem jim prepsal puvodni
defkeymap.kmap.gz v /usr/lib/kbd/keymaps/i386/qwerty.

Po restartu vse funguje. Pravy ALT pro prepinani mezi
klavesovymi mapami us a cz, Scroll Lock pro trvaly
vyber klavesnice; dokonce klavesou Woknows (ta s obrazkem
wokna vlevo dole) se otevre menu KDE. Mam radost.

No jenomze je tu jeste jeden problem a ten jiz nejsem
schopen vyresit. Pokud bych se opet pokusil ovladat
klavesove mapy z KDE, tak on si spusti nejaky svuj
program, ktery toto nastaveni prepere a zas to nebude
fungovat.

Muj dotaz: jak se tento program jmenuje? Mam totiz v umyslu
jej smazat z disku aby se mi do toho jiz vice nepletl.
Pak nebude nikdo kecat do nastaveni klavesnice, vse si
udela loadkeys sam. Nebo se pletu?

--
         with all Better & Better wishes
                    Vita

IMHO Netscape 6.1 PR1  -  the best at all
      Mozilla 0.9.2+    -  a lot better

If you like to see me and my features look at here
http://www.apokalypsa-ck.cz/
http://www.sweb.cz/vitakappa/texts/index.html