IDE Raid

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Červenec 27 13:31:48 CEST 2001

> 	Ano, ale to mi prece nemusi znicit masterboot

Proc ? To co je v MBR je veci systemu, ne ?

> (vaty na tyto informace
> je v nem dost) a mohu dal bootovat...

Ale vzdyt prece nikdo nezarucuje, ze obe pulky zrcadla jsou schopny
bootovani. Dokonce bych se ani nedivil, kdyby to neslo z zadne z
nich.

> - procpak se tyto informace
> ukladaji do datove oblasti (IHMO je problem jinde)?

Asi si nerozumime - vy povazujete MBR za datovou oblast ? Ja tedy ne.
Copak se do MBR daji (korektne) ulozit nejaka uzitecna uzivatelska
data ? Krome toho kde je psano, ze bude druhy disk binarne identicky
s prvnim ? Co kdyz se na nej zapisuji sektory pozpatku - od
nejvyssiho cylindru k nejnizsimu ? Je to sice zbesily napad, ale ma
to svou logiku. Pokud by mely disky konstrukcni vadu (napr. hlavicky
si lehaji pred parkovaci oblasti a casem poskodi povrch disku), byly
by v takovem pripade poskozena mista se stejnou fyzickou, ale ruznou
logickou adresou a data by sla zrekonstruovat. Krome toho by to melo
zkratit pristupovou dobu, protoze kazdy disk by to mel jinak daleko a
aspon jeden z nich by pri nahodnem vystaveni musel prejet min nez
jednu polovinu cylindru.

> - pokud by platilo
> to co rikate, pak po pouziti Fdisku a naformatovani by se HTP370 k tem
> diskum jako k RAID1 poli jiz neznal - prepsala by se mu informace...

Nechapu - mate na mysli :
a) pouziti fdisk-u na virtualni disk (RAID1) nebo
b) pouziti fdisk-u na jednotlive disky a nasledne sestaveni RAID1 ?

ad a) tento postup je spravny a ovladac se k RAIDu urcite bude hlasit
ad b) Timto zpusobem sel delat RAID1 uz davno - stacilo pripojit na
jeden IDE kanal dva stejne disky s nastavenym stejnym rezimem :-D (*)
A pokud si myslite, ze dva stejne disky vami rucne rozdelene vam RAID
bez protestu "sezere", pak asi podcenujete jeho inteligenci.

Ja uznavam, ze to neni zadny zazrak a ke skutecnemu RAIDu to ma
hooodne daleko, ale nektere veci je lepsi nechat na nem.

(*) Toto se mi jednou stalo - byt omylem. Pripojil jsme na jeden
kanal dva disky WD, pricemz jeden z nich byl MASTER a druhy SINGLE
(WD to rozlisuje). Kopiroval jsem data z jednoho na druhy a zpet,
poskodily se mi nenavratne FATky na obou.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s