Re: Diskové oddíly

Ing. Vlastimil Pospichal vpospichal na centrum.cz
Neděle Červenec 29 12:39:09 CEST 2001

Pokusim se odpovedet na puvodni dotaz:

> Dobry den,
>
> mam problem, na ktery se mi nepodarilo najit odpoved. Mel jsem nainstalovany
> Linux RedHat 7.0. Zaroven jsem pod Windows pouzival program na
> rozdelovani disku PartitionMagic 5.0. Po nainstalovani Linuxu mi prestal
> fungovat. Nepomohla ani preinstalace Windows a opetna instalace.
> Linux momentalne nepouzivam, ale zustaly mi oddily (jedna se o jeden
> 30 GB disk rozdeleny na 4 disky pro windows + tri oddily Linux /native,
> swap.../ ) zabirajici cca 3 GB mista. Jakym zpusobem mohu
> a) odinstalovat Linux a za

Staci smazat diskovy oddil s Linuxem, popr. odstranit LILO prikazem
FDISK /mbr v DOSu

> b) zrusit oddily, ktere pouzival, a uvolnenou
> kapacitu priradit k diskum pristupnym pod Windows.

Mel by na to stacit DOSovy FDISK. Pro podobne ucely pouzivam
PARTED, ktery umi napr. i spojit dve oblasti pri zachovani dat na jedne
z nich, resp. kopirovat diskove oblasti i mezi disky. Tento program se
vejde na jednu bootovaci disketu a nosim ho stale s sebou.

Vrele doporucuji.

Ing. Vlastimil Pospichal
mailto:vpospichal na centrum.cz
http://www.hoteldrnholec.cz
http://pospichal.hyperlink.cz

Proc kupovat MS Windows, kdyz existuji skutecne operacni systemy?