nefungujici routovani

Stepan Cirkl stepan.cirkl na mssch.cz
Pondělí Červenec 30 10:03:04 CEST 2001

v textu.

Jan Krnavek wrote:

> OTAZKY:
> 1)Co mam spatne?

A jak je nastavena ta "krabicka" od ISP? Podle mne tam je maska 255.255.255.128. A to je kamen
urazu, protoze nevi, ze ma ty data posilat pres Vas FW. Rovnez veci z internetu sou na tom
podobne.
Pro toto nastaveni budete muset pozadat o spolupraci Vaseho ISP. Nevim co tam mate za
"krabicku" (kdyztak popiste jak jste pripojen k ISP). S ISP se domluvte na neake adrese, jenz
bude na Vasem FW, ktery bude delat vstupni GW. Mozna Vam da neakou dalsi Adresu na ten spoj
mezi "krabickou" a FW.

> 2)Jak se da jednim prikazem vyprazdnit route tabulka?

pomoci route to nejde (alespon podle man), exsistuji iputlil2, kde je utilitka tc a ip. ip to
mozna umi, ale nejsem si tim jist.

> 3)Jak se da pri definovani route cesty pro  "-host" urcit maska podsite ....
> toto
>   mi nefunguje  NAPR:  "route add -host 195.227.33.1 netmask 255.255.255.128
> dev eth0"

Host musi mit VZDY /32, tj. 255.255.255.255. HOST je jeden pocitac s jednou IP, tak tam musite
mit taky prislusnou masku.

> 4) neda se nahodou resit nejak lip "routovani" pres iptables a kdyz yo ,tak
> jak:)))

Asi nevite o cem je rec. iptable (respektive netfilter) je paketovy filtr. Ten rozhodne o tom,
jestli dany paket zahodim, nebo necham projit. Routovaci tabulka slouzi k rozhodnuti kam dany
paket poslat.

> DIKY MOC ZA KAZDOU DOBROU RADU ( a kdyz se nekdo trosku rozepise,tak mi to
> (a myslim,ze nejen mne ) nebude vadit::--))))

Zkuste si nejprve precist neco o sitarine. Doporucuji archiv pana Peterky.
(http://www.earchiv.cz), knihu LINUX -Internet Server (Satrapa), LDP - cast pro spravce siti,
pripadne si najmnete nekoho, kdo tomu rozumi.

Stepan Cirkl