PCI radiokarta RadioLINK ForteMedia

Zbynek Tonar tonar na ntc.zcu.cz
Pondělí Červenec 30 17:27:08 CEST 2001

Dobry den,
prosim o radu pri zprovoznení FM radiokarty PCI RadioLINK MediaForte,
pouzivam Linux Mandrake 8.0, kernel 2.4.3 (na temze stroji karta
funguje pod Win98 v poradku). Podle navodu z hardware-penguin.cz jsem sice
pred casem na stejné instalaci Mandrake (ale na jinem PC) zprovoznil ISA
verzi karty RadioLink - tento driver (radio-sf16fmr2.o) vsak pro
PCI verzi nefunguje (zkousel jsem to - modul se zavede, ale radio je
neme).

VESKERE INFORMACE NA I-NETU JSEM NASEL JEN K ISA VERZI KARTY.

Ke karte byl na CD-ROMu adresar "linux", jehoz obsah vystavuji na URL:
http://home.zcu.cz/~tonar/radiolink.html. Jelikoz jsem nikde na webu
(Altavista) ovladace k teto karte nenasel, dalsi popis se vztahuje
prave k temto driverům z CD.
V adresarich "application" a "driver" jsem provedl "make", kompilace
probehla OK a v "driver" se vytvorily soubory "mainDriver.o + pcimod.o +
readWrite.o". Pak jsem spustil v adresari "install" prikaz "sh install" s
vysledkem "Installation of PCR driver and application is successful!".
Zavedl jsem modul videodev (ověřeno prikazem lsmod) - to funguje,
nefunguje vsak zavedení modulu zkompilovanych ovladacu (viz vyse). Pri
"modprobe" se u vsech tri
(mainDriver.o + pcimod.o + readWrite.o) zobrazi
"Can't locate module readWrite.o",
pri "insmod pcimod.o" se tento uspesne zavede, ale pri
"insmod readWrite.o" se zobrazi
"couldn't find the kernel version the module was compiled for" a "insmod
mainDriver.o da "mainDriver.o: unresolved symbol read_pcr a mainDriver.o:
unresolved symbol write_pcr".
Pak je asi logicke, ze prikaz "radio" da "open /dev/radio: No such
device".
Spíše ze zoufalosti jsem zkoušel zavést pro tuto PCI kartu i jiný driver
dostupné z instalace Mandrake, a to: radio-rtrack2.o, výsledkem na "insmod
radio-rtrack2.o" je ale chybová hláška
"radio-rtrack2.o: init_module: Invalid argument
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters,
including invalid IO or IRQ parameters".

Navic mi neni jasne toto: v ovladacim centru KDE patram po teto karte a v
sekci Informace - vstupne-výstupni porty vidim I/O rozsah c000-c07f
používáno Fortemedia, Inc. Xwave QS3000A [FM801], v sekci Informace - PCI
sbernice vidim Bus 0, device 14, function 0: Multimedia audio controller:
Fortemedia, Inc Xwave QS3000A [FM801] IRQ 5, I/O stejne jako výše. Když na
konzoli spustím příkaz "scanpci", dostanu vypis, v němž jedine, co muze
vylucovací metodou odpovadat této kartě, je

pci bus 0x0 cardnum 0x0e function 0x0000: vendor 0x1319 device 0x0801
 Device unknown
--nebo--
pci bus 0x0 cardnum 0x0e function 0x0001: vendor 0x1319 device 0x0802
 Device unknown.

Dekuji za radu, pokud možno polopatickou, jsem cerstvy linuxovy samouk.

Zbynek Tonar

Zbynek Tonar
tonar na lfp.cuni.cz
tonar na ntc.zcu.cz