editace lilo.conf

Zdenek Pizl zdenek.pizl na pegas-dk.cz
Pondělí Červenec 30 17:37:02 CEST 2001

Dne po 30. červenec 2001 17:24 Tomáš Jirouš napsal(a):
> Dobry den, preju vsem
> Uz mam 3dny Linux!
> Jsem tedy zacatecnik,

gratuluji, kazdy jednou zacinal ...

> 1)existuje nejaky manazer souboru obdoba Wincmd, Servanta

mno, mne porad prijde nejlepsi MidnightCommander v
terminalovem okne (balicek by se mel jmenovat
mc-<cislo>.rpm nebo .deb). mc je neco jako nortoncomander.

> atd. 2)jak editovat lilo.conf abych "implicitne" nastavil
> ne linux ale "dos" .. editovat mi to nejde, je pouze ku
> cteni.. musim mimo graficky mod¨? Tam jsem ale stracen

nemusite mimo graficky mod, ale prava k zapisu bude mit jen
root, tedy stante se rootem a muzete editovat
/etc/lilo.conf. Po editaci nezapomente spustit lilo -v.

ad implicitni "dos" :
u sekce dosu musi byt radek label=neco
takze si najdete v horni casti konfiguraku radek
default=necojineho a prepisete ho na default=neco ... a
pustite lilo -v, aby se nova konfigurace zapsala do
bootsektoru.

je to proste ;o)

P.S. Vasim kamaradem se stane na dlouhou dobu dokumentace
v adresari /usr/share/doc nebo /usr/doc a take prikaz
man jmenoprogramu nebo program --help.

			Zdenek Pizl